Сполучені Штати у новому пакеті санкцій вперше вводять потужні економічні санкції проти двох російських страхових компаній, які забезпечують пересування по світу російського "тіньового флоту".Таку думку в етері Еспресо висловив член Економічного дискусійного клубу, економіст Олег Пендзин.Він заявив, що наразі тіньовий флот Росії забезпечує приблизно 20% від загального обсягу продажу російської нафти."Росія має з Індією та Китаєм потужні контракти, що повністю відповідають максимальній ціні на нафту, яка дозволена росіянам для продажу на зовнішньому ринку, - $60 за барель. Щоб не надавати їм можливості продавати нафту дорожче, введені санкції проти тіньового танкерного флоту РФ. Цей тіньовий флот – металобрухт, старі танкери, які вже не можуть пройти нормальне отримання страхового забезпечення у класичних страхових компаніях. Відповідно, цей металобрухт відстоюється в акваторіях портів", - прокоментував Олег Пендзин.Він розповів, що до "тіньового флоту" РФ брали старі танкери, які страхували у російських компаніях, оскільки більше це ніхто робити не буде. Таким чином росіяни могли відправляти на продаж свою нафту."Найбільша проблема цих танкерів – занадто старі, мають купу "невиліковних хвороб", які можуть привести до катастрофи, в першу чергу до екологічної. Розуміємо, що страховий російський бізнес підлеглий державі, як і все в Росії. І в новому санкційному пакеті від США вперше вводяться величезні санкційні обмеження на дві російські страхові компанії, які забезпечують страхування цих танкерів, - "Ингосстрах" та "Альфа-Страхування". Тобто вперше, конкретно у санкційному пакеті прописані страховики, які дають можливість судну вийти з порту та прямувати у міжнародні води", - зауважив економіст.Він зазначив, що це перший важливий крок щодо впливу на діяльність російського "тіньового флоту". На сьогоднішній день вже 150 таких танкер потрапили під санкції."Одразу після американського пакету санкцій, який є достатньо серйозним ударом по тіньовому танкерному флоту РФ, ми почули позицію найбільшого порту Китаю, який повністю припинив обслуговувати ці танкери. Велика Британія ввела аналогічний пакет санкцій. І ми всі чекаємо від європейців 16-го пакету, який буде приурочений до третьої річниці початку активної фази бойових дій", - резюмував Пендзин.