Внутрішні перельоти: чи пересядуть українці на літаки

04.09.2018 06:56
Українці ж все активніше відкривають для себе Європу. А от дістатися з півдня на північ власної країни чи з заходу на схід літаками – не можуть. Внутрішніх рейсів зовсім мало, квитки дорогі, а аеропорти – в більшості своїй занедбані чи законсервовані.

Втім, помалу нові рейси таки запускають. А міністр інфраструктури Володимир Омелян обіцяє за років десять півсотні внутрішніх аеропортів.

Зараз по злітній смузі в аеропорту Ужгороду їздять хіба що велосипеди. Нині він не працює взагалі. Бо не має навігаційного обладнання і Європейської сертифікації.

Щоб Ужгородський аеропорт запрацював вже цього року, за справу взялось Міністерство інфраструктури. Там попередили: якщо аеропорт і далі простоюватиме, його заберуть в державну власність. І Ужгород – не єдине летовище, яке мріють запустити.

Я думаю, що по внутрішніх перевезеннях ми будемо мати абсолютно іншу картинку, і протягом трьох найближчих років ми будем мати нормальний доступний варіант конкурентного транспорту з залізницею чи автобусними перевезеннями,– сказав Омелян.

Поки такі плани видаються надто сміливими. Адже долетіти з Києва в Дніпро коштує стільки ж, скільки в Рим. Якщо європейські компанії 30 євро переліт, то наші 100, навіть до Києва. Різниця суттєва. Літати зараз можна з Києва, Харкова, Запоріжжя, Дніпра, Одеси, Херсона, Вінниці, Івано-Франківська, Львова та Чернівців.

"В нас немає достатньо потужних кампаній, щоб виконували внутрішні маршрути", – заявив перший заступник гендиректора аеропорту "Жуляни" Валерій Поліщук.

Аеропорт "Жуляни"

В минулому році внутрішніми рейсами скористались менше 1 мільйона українців. Це небагато. Для порівняння літаками загалом лише за першу половину року злітали майже 9 мільйонів українців. Тобто переважна більшість – за кордон. Але і перельоти по Україні за рік виросли на 20%.

У Міністерстві будують плани до 2030 року відбудувати в країні 50 летовищ. І запустити між ними українські літаки.

Потенціал у вітчизняного ринку перевезень є. Приміром, аеропортом Львова з початку року скористалися більше мільйона людей. З них 140 тисяч літали всередині країни. З'єднати Україну літаками мало б стати національним проектом, вважає мер Львова Андрій Садовий. Він пропонує створити українського лоу-кост перевізника.

Одеса і Львів – туристичні міста. Ці два міста не мають з собою з’єднання авіаційним сполученням. Це недопустимо у цивілізованому світі, тому я презентував ідею, яка передбачає запуск потужної української авіакомпанії, яка мала би об’єднати всі українські міста,– прокоментував мер Львова Андрій Садовий.

Такий великий проект дозволив би знизити ціну на авіаквитки, відновити роботу усіх аеропортів і дати поштовх бізнесу і внутрішньому туризму. Якщо тільки на нього знайдеться інвестор чи державне фінансування. Адже мова про мільярди гривень витрат.

+Відео24.ua Українці ж все активніше відкривають для себе Європу. А от дістатися з півдня на північ власної країни чи з заходу на схід літаками – не можуть. Внутрішніх рейсів зовсім мало, квитки дорогі, а аеропорти – в більшості своїй занедбані чи законсервовані.

Втім, помалу нові рейси таки запускають. А міністр інфраструктури Володимир Омелян обіцяє за років десять півсотні внутрішніх аеропортів.

Зараз по злітній смузі в аеропорту Ужгороду їздять хіба що велосипеди. Нині він не працює взагалі. Бо не має навігаційного обладнання і Європейської сертифікації.

Щоб Ужгородський аеропорт запрацював вже цього року, за справу взялось Міністерство інфраструктури. Там попередили: якщо аеропорт і далі простоюватиме, його заберуть в державну власність. І Ужгород – не єдине летовище, яке мріють запустити.

Я думаю, що по внутрішніх перевезеннях ми будемо мати абсолютно іншу картинку, і протягом трьох найближчих років ми будем мати нормальний доступний варіант конкурентного транспорту з залізницею чи автобусними перевезеннями,– сказав Омелян.

Поки такі плани видаються надто сміливими. Адже долетіти з Києва в Дніпро коштує стільки ж, скільки в Рим. Якщо європейські компанії 30 євро переліт, то наші 100, навіть до Києва. Різниця суттєва. Літати зараз можна з Києва, Харкова, Запоріжжя, Дніпра, Одеси, Херсона, Вінниці, Івано-Франківська, Львова та Чернівців.

"В нас немає достатньо потужних кампаній, щоб виконували внутрішні маршрути", – заявив перший заступник гендиректора аеропорту "Жуляни" Валерій Поліщук.

Аеропорт "Жуляни"

В минулому році внутрішніми рейсами скористались менше 1 мільйона українців. Це небагато. Для порівняння літаками загалом лише за першу половину року злітали майже 9 мільйонів українців. Тобто переважна більшість – за кордон. Але і перельоти по Україні за рік виросли на 20%.

У Міністерстві будують плани до 2030 року відбудувати в країні 50 летовищ. І запустити між ними українські літаки.

Потенціал у вітчизняного ринку перевезень є. Приміром, аеропортом Львова з початку року скористалися більше мільйона людей. З них 140 тисяч літали всередині країни. З'єднати Україну літаками мало б стати національним проектом, вважає мер Львова Андрій Садовий. Він пропонує створити українського лоу-кост перевізника.

Одеса і Львів – туристичні міста. Ці два міста не мають з собою з’єднання авіаційним сполученням. Це недопустимо у цивілізованому світі, тому я презентував ідею, яка передбачає запуск потужної української авіакомпанії, яка мала би об’єднати всі українські міста,– прокоментував мер Львова Андрій Садовий.

Такий великий проект дозволив би знизити ціну на авіаквитки, відновити роботу усіх аеропортів і дати поштовх бізнесу і внутрішньому туризму. Якщо тільки на нього знайдеться інвестор чи державне фінансування. Адже мова про мільярди гривень витрат.

+Відео24.ua