Оскільки президент США Дональд Трамп поновив дію санкцій, в які входить заборона на міжнародну торгівлю іранською нафтою, то ціна нафти продовжить зростати.
Експерти прогнозують, що ціна нафти сягне 90, а може й навіть 100 доларів вже до кінця року.
Наш бензин, як той долар, не падає в ціні, а лише росте. На його ціну впливає кілька об’єктивних факторів – ціна нафти та курс валюти. Адже 80% палива у нас завозиться в режимі імпорт, то ж розраховуємось у валюті. Цікавий/дивний факт – паливо імпортуємо з Росії та Білорусії, тобто майже половину імпортуємо з країни-агресора, але це тема окремого блогу. Взагалі 90% вартості пального залежить від валютної складової.
Це і ціна, і акцизний податок, які далі обкладаються ПДВ при розмитненні. То ж курс гривні, яку теж лихоманить, може додатково погіршити ситуацію. Якщо нафта подорожчає до $100 за барель, то літр бензину А-95 коштуватиме 38-40 грн, дизельне пальне – 36-38 гривень за літр. А якщо курс гривні знову впаде, як літом, то літр 95-го до 42 гривень може підскочити. А це вже близько 600 додаткових гривень на бак бензину.
Ціни на бензин в Україні
Окрім об’єктивних економічних причин подорожчання пального, у нас є і спекулятивний фактор. Трейдери завищують вартість пального при такій лихоманці, розуміючи тенденцію до підвищення вартості продукту. Адже ринок природних вуглеводів в Україні доволі монополізований, про змову трейдерів говорять давно, а Антимонопольний комітет нічого не робить. І це ще одна невтішна тенденція.
На світовий ринок нафти ми вплинути не можемо, але змову трейдерів припинити повинні. Інакше всім нам буде непереливки. Минулого тижня, коли відбулось зростання ціни бензину на 5 гривень, у Києві, Тернополі та Миколаєві страйкували автомобілісти, а в Одесі навіть перекрили дорогу, вимагаючи зниження цін на пальне.
Уявіть, що почнеться якщо бензин подорожчає на 10 чи 12 гривень. А оскільки автомобіль – не тільки засіб пересування, а й інструмент заробітку, то виходить, що знову все подорожчає. Дороге паливо впливає на вартість практично всіх товарів і послуг, розкручуючи і без того високу інфляцію, а зміна курсу знову вплине на вартість пального. Замкнене коло подорожчання.
Світовий ринок нафти лихоманить, курс гривни нестабільний, та ще й трейдери змовились. То що, ми всі заручники бездіяльності Антимонопольного комітету? Вартість проїзду в транспорті зросте, користуватись власним автомобілем буде дорого, продукти подорожчають.
Чи може всій країні не користуватись паливом? Яка розумна цьому альтернатива? Електромобілі. Це і економія на заправці, і простий сервіс – адже не потрібно замінювати свічки, фільтри, мастила, це екологія, бо немає вихлопних газів, а ще й тиша, завдяки безшумній роботі електродвигуна.
Ще минулого року в світі налічувалось 1 мільйона електрокарів, та лише 3 тисячі з них – в Україні. В грудні, в бюджетному пакеті, депутати на рік скасували ПДВ для електрокарів. І це дало свій результат! За пів року імпортовано автомобілів більше, ніж за весь минулий рік! В 2017 ввезли дві з половиною тисячі електромобілів, а лише за 6 місяців цього року – три з половиною тисячі.
Електрокари не тільки дешевші в обслуговуванні, вони дружні до екології. І це розуміють в інших країнах, наприклад:
– в Китаї покупець отримує компенсацію 35% вартості автомобіля, в США – 25%;
– Португалія, Іспанія та Франція виплачують покупцю електрокара субсидію від 5 до 7 тисяч євро;
– Великобританія, Данія, Німеччина – покупцем електромобіля не сплачується транспортний податок протягом 5 років, а у Норвегії, окрім скасування всіх податків і мита, власники електрокарів отримують безкоштовне паркування, безкоштовний проїзд платними дорогами і можливість використовувати смугу для міського транспорту.
А що у нас? А у нас – Міністерство фінансів та Державна фіскальна служба дали негативний висновок на мою поправку до законопроекту, якою пропонувала продовжити звільнення від ПДВ автомобілів з електродвигунами до 2021 року. Отака турбота про екологію та про кишені громадян. Бачиш-но в бюджет менше грошей надійде. Керуватись потрібно не потребами бюджету, а інтересами платників податків.
І якщо держава не створила гідних умов для оновлення автопарку, немає власного автовиробництва, немає доступних автокредитів, то давайте хоча б стимулювати ввезення електромобілів.
Нагадаю, що середній вік автомобіля в Україні 21 рік, а в Європі – вісім з половиною років. Парк машин оновлювати треба, над цим працюємо, і за електромобілі ми ще поборемось.
+Відео24.ua Ціни на бензин стрімко зростають, від серпня практично на 4 гривні подорожчав літр 95-го. Головна причина – різке зростання ціни на нафту у світі, вона вже виросла на 10% – до 82 доларів за барель.Оскільки президент США Дональд Трамп поновив дію санкцій, в які входить заборона на міжнародну торгівлю іранською нафтою, то ціна нафти продовжить зростати.
Експерти прогнозують, що ціна нафти сягне 90, а може й навіть 100 доларів вже до кінця року.
Наш бензин, як той долар, не падає в ціні, а лише росте. На його ціну впливає кілька об’єктивних факторів – ціна нафти та курс валюти. Адже 80% палива у нас завозиться в режимі імпорт, то ж розраховуємось у валюті. Цікавий/дивний факт – паливо імпортуємо з Росії та Білорусії, тобто майже половину імпортуємо з країни-агресора, але це тема окремого блогу. Взагалі 90% вартості пального залежить від валютної складової.
Це і ціна, і акцизний податок, які далі обкладаються ПДВ при розмитненні. То ж курс гривні, яку теж лихоманить, може додатково погіршити ситуацію. Якщо нафта подорожчає до $100 за барель, то літр бензину А-95 коштуватиме 38-40 грн, дизельне пальне – 36-38 гривень за літр. А якщо курс гривні знову впаде, як літом, то літр 95-го до 42 гривень може підскочити. А це вже близько 600 додаткових гривень на бак бензину.
Ціни на бензин в Україні
Окрім об’єктивних економічних причин подорожчання пального, у нас є і спекулятивний фактор. Трейдери завищують вартість пального при такій лихоманці, розуміючи тенденцію до підвищення вартості продукту. Адже ринок природних вуглеводів в Україні доволі монополізований, про змову трейдерів говорять давно, а Антимонопольний комітет нічого не робить. І це ще одна невтішна тенденція.
На світовий ринок нафти ми вплинути не можемо, але змову трейдерів припинити повинні. Інакше всім нам буде непереливки. Минулого тижня, коли відбулось зростання ціни бензину на 5 гривень, у Києві, Тернополі та Миколаєві страйкували автомобілісти, а в Одесі навіть перекрили дорогу, вимагаючи зниження цін на пальне.
Уявіть, що почнеться якщо бензин подорожчає на 10 чи 12 гривень. А оскільки автомобіль – не тільки засіб пересування, а й інструмент заробітку, то виходить, що знову все подорожчає. Дороге паливо впливає на вартість практично всіх товарів і послуг, розкручуючи і без того високу інфляцію, а зміна курсу знову вплине на вартість пального. Замкнене коло подорожчання.
Світовий ринок нафти лихоманить, курс гривни нестабільний, та ще й трейдери змовились. То що, ми всі заручники бездіяльності Антимонопольного комітету? Вартість проїзду в транспорті зросте, користуватись власним автомобілем буде дорого, продукти подорожчають.
Чи може всій країні не користуватись паливом? Яка розумна цьому альтернатива? Електромобілі. Це і економія на заправці, і простий сервіс – адже не потрібно замінювати свічки, фільтри, мастила, це екологія, бо немає вихлопних газів, а ще й тиша, завдяки безшумній роботі електродвигуна.
Ще минулого року в світі налічувалось 1 мільйона електрокарів, та лише 3 тисячі з них – в Україні. В грудні, в бюджетному пакеті, депутати на рік скасували ПДВ для електрокарів. І це дало свій результат! За пів року імпортовано автомобілів більше, ніж за весь минулий рік! В 2017 ввезли дві з половиною тисячі електромобілів, а лише за 6 місяців цього року – три з половиною тисячі.
Електрокари не тільки дешевші в обслуговуванні, вони дружні до екології. І це розуміють в інших країнах, наприклад:
– в Китаї покупець отримує компенсацію 35% вартості автомобіля, в США – 25%;
– Португалія, Іспанія та Франція виплачують покупцю електрокара субсидію від 5 до 7 тисяч євро;
– Великобританія, Данія, Німеччина – покупцем електромобіля не сплачується транспортний податок протягом 5 років, а у Норвегії, окрім скасування всіх податків і мита, власники електрокарів отримують безкоштовне паркування, безкоштовний проїзд платними дорогами і можливість використовувати смугу для міського транспорту.
А що у нас? А у нас – Міністерство фінансів та Державна фіскальна служба дали негативний висновок на мою поправку до законопроекту, якою пропонувала продовжити звільнення від ПДВ автомобілів з електродвигунами до 2021 року. Отака турбота про екологію та про кишені громадян. Бачиш-но в бюджет менше грошей надійде. Керуватись потрібно не потребами бюджету, а інтересами платників податків.
І якщо держава не створила гідних умов для оновлення автопарку, немає власного автовиробництва, немає доступних автокредитів, то давайте хоча б стимулювати ввезення електромобілів.
Нагадаю, що середній вік автомобіля в Україні 21 рік, а в Європі – вісім з половиною років. Парк машин оновлювати треба, над цим працюємо, і за електромобілі ми ще поборемось.
+Відео24.ua