«День Автомобіліста-2024» по-кільцевому (частина 2)

«День Автомобіліста-2024» по-кільцевому (частина 2) (GlavPost)

   Ми продовжуємо нашу розповідь про святкування «Дня Автомобіліста-2024», яке вперше за три роки пройшло на Автодромі «Чайка» і до чого було приурочено Навчально-тренувальний збір з кільцевих перегонів. Два імітуючих гонку заїзди виявилися наповнені на події, де навіть не обійшлося і без контактної боротьби і навіть зіткнень!

  Нагадаємо, що йдеться саме про Навчально-тренувальний збір (або просто НТЗ), а не повноцінне змагання. Серед іншого, це означало, що учасники не ділилися звично на класи в залежності від рівня потужності та підготовки їхньої техніки. Так само як не визначалися переможці та призери двох 10-колових заїздів, а по закінченню дня не було жодної церемонії нагородження, призів та шампанського. Більше того, підсумки першого заїзду були підбиті лише для того, щоб розставити стартову решітку для другого.      По завершенню другого тренування навіть самі учасники так і залишилися в повному невіданні, де хто з них фінішував. (Звичайно, крім однозначних лідерів). Але саме такі умови проведення НТЗ, де на першому місці стоїть виключно тренування, нехай воно і імітувало гонку…

  Тим не менш, це не заважає нам не тільки розповісти про все, що відбувалося нашому читачеві, а й підбити підсумки, хай це і буде повністю неофіційно. Але перш ніж перейти до другого заїзду, нам потрібно закінчити розповідь про перший. А в ньому позаду лідерів розгорталося чимало подій і тренування для більшості учасників видалося справді «бойовим». Багато речей, як то сповільнення лідерів на старті, не семітуєш штучно.      Ще одним, причому абсолютно непередбачуваним тестом стало випробування, яке решті учасників приготував початковий лідер першого заїзду Сергій Юнашев. Точніше - вибух його мотора та мастило, яке було покладено на трасу у першому правому повороті.

  Це сталося на початку 6-го кола і за час решти чотирьох на цьому місці розвертало третину, а то й половину пелотону! Деяких пілотів-початківців «крутило» на цьому місці і по два рази! Більше того, був відзначений випадок справжнього синхронного розвороту одразу двох машин, причому не один! Таке не так часто побачиш у гонках, тим більше на власні очі!    Інші ж, йдучи дещо іншою траєкторією, починали відчувати недостатню поворотність і їх автомобілі несло назовні, прямо на град-рейл! На щастя, контакту з ним так ні в кого не сталося.

  Всі до єдиного пілоти, включаючи одразу кількох абсолютних дебютантів не лише «кільця», а й автоспорту загалом, із честю вийшли з цього абсолютно незапланованого випробування!

Однак це не означало, що заїзд пройшов гладко та без контактів. Навпаки!



  Якщо описана нами в першій частині дуель Олексія Бершова з Русланом Холявком справді стала не лише окрасою, а й прикладом того, як пілоти повинні поважати один одного на трасі, залишаючи місце супернику на трасі і не ризикуючи зайве у спробі обгону, то за ними все було не так гладко та чисто. Практично з самого старту першого заїзду в районі 4-7 місць наймолодшого з класів кипіли чималі пристрасті.

  Спочатку Андрій Ронкович, пересівши з «вісімки» на «Пріору», випереджає Костянтина Денисова, тоді як позаду Сергій Муляр обганяє Віталія Телятникова.Після цього Сергій випереджає і Денисова, швидко наздоганяючи Ронковича. І вже тут спроба обгону з боку Муляра проходить зовсім невдало, спричинивши зіткнення.

  Не можна сказати, що контакт був таким великим, проте він відбувається в самому центрі повороту і його, як кажуть - вистачило. Як наслідок синхронний розворот по якомусь дивному збігу двох найяскравіших машин пелотону в цей день.

  Тут можна сказати, що Ронковичу «Пріора» дісталася у такому забарвленні від попереднього господаря, тоді як «Калину» «а-ля Енді Ворхол» глядачі побачили вперше… Слід відзначити, що цей контакт стався все в тому ж першому правому повороті траси, але до того, як навколо одразу проллє свою калюжу мотор «вісімки» Юнашева. Тому про слизьке покриття в даному випадку не йшлося, а лише про невдалу спробу обгону.    На жаль, але якщо агресор втратив на цьому зіткненні лише одну позицію, поступившись Денисову, повернувшись до строю, то для Ронковича заїзд на цьому закінчився.

  Задня арка його “Пріори” виявилася настільки сильно зім'ятою, що протерла колесо, що й призвело до сходу... Муляр же незабаром знову випереджає Денисова, але Костянтин не здається! 

У самому кінці заїзду, буквально на останньому колі, Денисов «повертає боржок» новачкові, і зрештою фінішує першим поза «подіумом» у цьому класі.

  Ще раз нагадаємо, що йдеться про НТЗ, а не офіційну гонку і слово «подіум» ми використовуємо виключно фігурально.Муляра стає 5-м, тоді як за ним у цьому класі заїзд закінчують Телятников, Сапужак, Світличний та Ільїн.

  Нагадаємо, що для Муляра і Світличного цей НТЗ став абсолютним дебютом в автоспорті, тоді як Сапужак має автоспортивний досвід, але на «кільці» він їхав уперше.      Не можна не відзначити і єдину цього дня на трасі представницю прекрасної статі. Так, Леся Цимбалюк закінчила цей заїзд останньою. Але за вихлопною трубою її тепер уже яскравої «вісімки» всього пару стартів у кільцевих гонках, та й оснащена вона не 16-ти, а скромним 8-клапанним мотором, серйозно поступаючись потужністю більшості її «однокласників».

Проте, на відміну від доброї половини її суперників, пілотесса - початківець уникла розвороту на підготовленому для всіх непередбачуваному випробуванні «від Юнашева»…

  Заради справедливості відзначимо і тих, хто закінчив перший заїзд поза подіумом старшого класу. 

4-м тут став Денис Горковчук на своєму синьому «Рено Меган». Пілот із Рівного випередив у результаті Станіслава Іванюка та свого напарника поляка Бартломея Козьола, який тiм не менш представляє Україну  Якраз усіх цих трьох пілотів, так само як і досвідченого Ільїна, що не стартував у «кільці» більше 10 років, «крутило» на мастилі «від Юнгі», причому деяких по кілька разів. Але, нагадаємо, що для всіх них це був перший у житті досвід на «кільці». Більше того, для Іванюка, як і його наставника, який виступав на «БМВ», але куди скромнішому 1,8-літровому, це і зовсім був абсолютний дебют в автоспорті!

  Серед тих, хто фінішував у першому заїзді, не виявилося головного фаворита молодшого класу – його багаторазового Чемпіона України Вадима Конончука. Киянин впевнено йшов на третьому місці, але на середині заїзду його спіткав досить незвичайний схід.

  На «Калині» другого пілота «Audi Цент Київ Південь» із невідомих причин відбувається прокол переднього лівого колеса. Більше того, покришка, що розмоталася, перебиває проводку і його двигун починає «троїти».    Примітно, що з якогось злого року обидва сходи «третіх призерів», включаючи Олега Скуза з старшого класу, сталися практично одночасно. І, що цікаво, між цими пілотами є чималий зв'язок, оскільки Олег свого часу був наставником у Вадима.

  Через цілий «букет» технічних проблем на його «Форд Фієсті» Скуз так і не зміг стартувати у другому заїзді. Натомість Конончук після невеликого польового ремонту, причому виконаного власноруч, зміг повернутися до НТЗ.   Так само була оживлена й «Пріора» Ронковича - благо тут йшлося всього про невеликий «косметичний ремонт» і заміну колеса. І саме ця пара пілотів, яка змушена стартувати з абсолютно останнього ряду, стала автором найбільшої кількості обгонів у другому заїзді.  А почався він, як і перший, з миттєвого сходу одного з лідерів Олексія Бершова, який стояв на першій стартовій лінії. На його "Фабії" у момент старту "летить" піввісь і його машина замирає на місці!

  На щастя, весь пелотон, який складався з майже двох десятків машин, зміг розминутися з цією несподіваною перешкодою. При цьому нагадаємо, що його добра половина складалася з дебютантів «кільця»! Знову зазначимо - таке не семітуєш, для чого і проводяться НТЗ з його тренуваннями старту та тренувальними заїздами, що імітують гонки.

  Маршали теж спрацювали «на швидкість», оперативно відкотивши на піт-лейн машину, що відмовила, задовго до того, як сюди через коло повернулися пілоти…   Цього разу вторячи Юнашеву у першому заїзді, вперед виривається Холявко. Більше того, вже під час першого кола йому вдається відірватися від опозиції, та й вона між собою теж встигає розтягнутися трасою. Другим на відстані від Руслана йшов Кузьменко і, власне, так ця пара лідерів і закінчила це тренування – без будь-якої боротьби, на першому та другому місцях відповідно. Але якщо в першому заїзді ті самі Холявко і Кузьменко фінішували першим і другим, але «впереміш» зі «старшокласниками», то цього разу саме ці два представники наймолодшого класу виявилися лідерами всього пелотону! І на те були свої причини.

  Зі сходом Бершова, а також нестартом Протасова, Дрогомирецького і Скуза ряди старшого класу значно скоротилися. Його лідером став Таран, проте старт Павла виявляється не найкращим.      Його «Фієста» стояла акурат позаду замерлої «Шкоди» Бершова, що не могло не позначитися і з фактичного третього стартового місця Таран разом опускається на 6-те, пропустивши вперед відразу кількох «молодшокласників». А між ними, у свою чергу, розгорталися свої пристрасті і саме вони відіграли свою роль і для самого Павла. Денисов випереджає Громова у боротьбі за третє місце як загалом, і у тому класі. За ними вже на першому колі між Муляром і Телятниковим відбувається контакт, причому все в тому ж другому повороті.

  Його результат виявляється майже тим самим, що у випадку з Ронковичем раніше. Агресор залишається «при своїх» на 5-му місці, тоді як Віталій із пошкодженнями машини відкочується на останнє місце! Але це був лише початок досить суперечливого виступу цього дня Муляра.

  Спочатку від Сергія «дістається» Конончуку, який випередив його. На цей раз на щастя удар у задній бампер суперника не призвів до аварії. Але нею закінчується наступна спроба обгону Муляра. 

  Стартувавши з передостанньої 17-ї позиції та 11-ї у класі, вже до кінця першого кола Конончук йшов відповідно 7-м та 6-м, випередивши разом і одразу кількох «старшокласників». Понад те, з таких попереду залишався лише Таран. І багаторазовий Чемпіон України з кільцевих перегонів не став довго чекати.

  Обидва вони випереджають Муляра, після чого в останньому повороті Вадим іде в атаку на Павла. 

Вона виявляється успішною, але цим моментом тут же намагається скористатися і Муляр, що їде в них по п’ятах.

  Очевидно, що різниця у зчепленні з полотном спортивного «сліку» «Фієсти» Тарана та стандартної «гуми» на «Калині» Муляра позначаються і Сергій підбиває машину старшокласника. 

На радість деяких із глядачів, ця аварія відбувається прямо навпроти трибун і виявляється більш ніж видовищною!

  Особливо коли, ударяючись задом у бетонний відбійник, «Форд» навіть злітає в повітря! Благо не настільки високо.

 Напрочуд, і в цьому, вже четвертому за рахунком (!!!) за день зіткнення, яскрава «Калина» Муляра не отримує жодних серйозних пошкоджень і він продовжує заїзд. Але ще неймовірніше було те, що і «Фієста» Тарана після не слабкого контакту і з суперником і з непохитним бетоном, продовжила свій шлях!

 Більше того, хоча Павло на цьому і втратив перше місце в старшому класі, він все ж таки залишався другим у своєму класі, поступившись лідируючої позиції лише Дмитру Семенюку, який виступав на 2-літровому «Гольфі». На жаль, але через пару кіл наслідки зіткнення все ж таки позначаються і Таран сходить з проколом переднього колеса.

  Хоча тут варто зазначити, що в реалії пошкодження на «Фієсті» були значно серйознішими, ніж на «Пріорі» Ронковича заїздом раніше. Цей «букет» включав не тільки безліч пом'ятих зовнішніх панелей, а й внутрішні пошкодження, а саме задніх «балки» та підвіски, плюс передньої! 

  Таким чином, у його дебюті на кільцевій дисципліні перемогу святкує Дмитро Семенюк. У лапках, бо йдеться про НТЗ, а не офіційні перегони. Більше того, їдучи з траси цей пілот уявлення не мав, що він став першим! Результатів ніхто не підбивав…

  Цікаво, що позаду рівнянина у цьому класі фінішують ще два дебютанти «кільця». Причому, як уже було сказано, у випадку Іванюка це був абсолютним дебют в автоспорті!    По ходу заїзду Станіслав поступився другому гостеві з Рівного в особі Дениса Горковчука. Проте дебютант зміг залишитися третім, не пропустивши вперед Бартломея Козьола, на «Рено Меган», який в свою чергу промучався iз проблемами у гальмiвнiй увесь цей час…  Задля справедливості треба сказати, що всі ці «старшокласники» фінішували далеко позаду більшості «молодшокласників», де той же «переможець» цього заліку став лише 7-м у «загальному заліку». (Знову, нагадаємо, що жодного заліку, не спільного, не за класами не велося.)   З проблемами хронометражу, результати другого заїзду не виводилися, залишившись містерією для учасників… що цілком нормально і навіть потрібно в режимі НТЗ, який не повинен бути змаганням!

  Ну а пілоти наймолодшого класу, який виявився найшвидшим у цьому заїзді, порадували вболівальників ще парою дуелей та обгонами. Причому найжвавіша боротьба розгорнулася не «за право не бути останнім», а за третє місце!    Після старту в боротьбі за «бронзу» Денисов випереджає Громова, проте Ілля не здається і довгий час надає пресинг на досвідченішого суперника. Нагадаємо, що, як і Іванюк, цього дня Громов дебютував не лише на «кільці», а й у автоспорті загалом.

  Більше того, Іллі вдається випередити Денисова і навіть піти у відрив, тим самим закінчивши свій другий у житті заїзд нехай і у віртуальних, але призах, - на третьому місці! А ось Денисову і наприкінці заїзду довелося активно боронитися. Цього разу від Конончука, який наздогнав його, якому в результаті також вдається випередити колишнього мотогонщика, який пересів кілька років тому на чотири колеса.  Як він не намагався, але до віртуального подіуму Вадиму дотягнутися так й не вдалося. Конончук закінчує другий заїзд 4-м як у класі так і загалом. Але, нагадаємо, це при старті з 17-го місця загалом і 11-го в класі!... Цікаво, що своєму наставнику вторив і Ронкович.

  Стартувавши разом з Вадимом з абсолютно останньої позиції, вже до кінця першого кола Андрій впевнено йшов позаду Конончука, прорвавшись із 18-го та 12-го місць на 9-те та 7-ме відповідно. Після цього Ронкович користується тим самим «замісом», влаштованим Муляром, і випередив свого «кривдника» першого заїзду. У результаті він фінішує 6-м, лише трохи не дотягнувши до Денисова, що закінчив заїзд 5-м.

  Незважаючи на свою участь одразу у трьох зіткненнях лише у цьому заїзді (і чотирьох за день), Муляр стає 7-м, залишивши позаду Ільїна, Світличного, Телятникова та Цимбалюк, яка знову замкнула лави учасників молодшого классу.   Наприкінці не можна не сказати, що після такого насиченого для Муляра другого заїзду в паддоку розгорілися нові, що називається «післягоночні» пристрасті.

  Деякі із суперників та представників команд спробували «провести роботу над помилками» з дебютантом. Однак вона не тільки не вдалася, а й перейшла в суперечку і навіть образи, мало не дійшовши до рукоприкладства! Зважаючи на відверто негарні, якщо не сказати – неприпустимі «моменти», особливо після заїздів, суперники Муляра вирішили продовжити «навчальний процес», але виключно у цивілізованому правовому полі…

 Як PS від автора

   На завершення нашої розгорнутої розповіді про святкування «Дня Автомобіліста-2024» по-кільцевому, хочеться відзначити кілька моментів. Звісно, спеціально на контакт у цей день ніхто не йшов - йшлося виключно про помилки і, можливо, певну гарячість дебютанта.

І хоча одразу чотири зіткнення лише за два заїзди це природно багато, але на те вони й були тренувальні. Щоб набиратися досвіду, щоб у майбутньому, вже в справжніх офіційних змаганнях намагатися їх не допускати!...

  Такою поведінкою, принаймні на трасі, спочатку відзначалося багато пілотів, що стали згодом і Чемпіонами Світу. Більше того, не можна також не сказати, що якби це були ті самі офіційні змагання, то у суддівства вистачало б головного болю не тільки через зіткнення!

  Так, багато учасників продовжували не лише боротися, а й обганяти один одного під жовтими прапорами, що є чи не головним табу для автоспорту! Більше того, та сама видовищна та чиста спортивна дуель між Холявком та Бершовим, де обидва пілоти протягом п'яти кіл справді давали один одному чимало місця на трасі, в реалії теж велася під «жовтими»! Тож якби це були реальні перегони, ще невідомо які б були їхні підсумкові результати «на папері» після безлічі рапортів від маршалів і тривалих засідань КСК… Але найцікавіше, що пілоти теж цього разу могли б пред'явити свої цілком обґрунтовані претензії до … самих маршалів із Начальником безпеки!

  Адже, незважаючи на розлите мастило на трасі, що сталося майже на середині заїзду, до його кінця так жодного разу й не було показано відповідного червоно-жовтого прапора! Розмахування ж жовтими в жодному разі не дублює його!... А якби він був показаний, напевно, розворотів у тому злощасному повороті «від Юнги» було б набагато менше.   Але знову, на те він і НТЗ, щоби вчитися чи повторювати вже отримані знання і не лише пілотам, а всім учасникам процесу змагання. Головне, щоб цей процес мав розвиток і на його підставі була проведена реальна робота над усіма помилками, чи то пілотів на трасі, чи маршалів навколо неї, чи самого суддівства на їхньому «олімпі» в ЦУГі…

  Ну а досвід, без сумніву безцінний, у цей день був дійсно отриманий, так само як і емоції – для когось позитивні, а для когось зі знаком мінус. Але, однозначно, уболівальники та просто любителі автоспорту цього «Дня Автомобіліста» їхали з Автодрому «Чайка» тільки з позитивними емоціями, які так необхідні всім людям у цей непростий для нашої країни час… Все буде Україна і в ній обов'язково буде місце не тільки ігровим видам спорту або мотоперегонам, що проводяться весь цей час, а й автоспорту!

 

В'ячеслав Щербина спеціально для учасників та їхніх уболівальників

РЕКЛАМА