Що краще: "клімат" чи кондиціонер
Що краще – кондиціонер чи "клімат"? У літню спеку саме час з'ясувати всі за та проти. Міркувати, що краще, "клімат" чи кондиціонер, можуть в першу чергу щасливі власники автомобілів, оснащених одним з цих благ цивілізації. А плюси і мінуси, як не дивно, є в обох типів систем охолодження повітря.Дід Мороз в торпедо
Спочатку в двох словах – про технічні відмінності. Кондиціонер являє собою пристрій для охолодження повітря в салоні, причому з можливістю регулювання інтенсивності процесу – і не вірте тому, хто говорить (пише) зворотне, приписуючи таку можливість винятково клімат-контролю. Система, яку ми називаємо клімат-контролем, може як охолоджувати, так і підігрівати повітря, причому здатна самостійно підтримувати задану температуру – в усякому разі, намагається це робити. В "кліматі" теж є кондиціонер, який є лише частиною системи – поряд з опалювачем. Але керує його роботою не людина, а електронний мозок, який аналізує інформацію датчиків і відповідним чином активує компресор "кондішена" або опалювач, переміщує заслінки повітроводів для розподілу потоків теплого і холодного повітря по салону. Відповідно, автоматична кліматична система містить безліч додаткових деталей і вузлів: датчики температури повітря та антифризу, рівня освітлення та вологості (не завжди), електроактиватори управління потоками і продуктивністю компресора, електронний блок управління.Переваги системи клімат-контролю безсумнівні:
- немає потреби відволікатися на параметри мікроклімату (швидкість вентилятора і напрям потоків охолодженого повітря) при зміні зовнішніх умов – переміщення машини зі спеки в тінь, зміни напрямку руху, руху в умовах змінної хмарності;
- можливість підтримувати різну температуру навколо різних сидінь – т. зв. багатозонний контроль.
- У деяких моделей авто задана температура нечітко підтримується в складних умовах (несиметричне нагрівання салону сонцем). Перед покупкою автомобіля почитайте, що пишуть власники на форумах щодо комфорту в салоні даной моделі;
- Більш висока в порівнянні з кондиціонером ціна – плюс близько 400-500 доларів;
- Немає можливості відрегулювати частково розподіл потоків повітря, виставивши проміжні положення регуляторів, типу "дві третини обличчя, третина в ноги";
- Більш висока складність і відповідно, більш висока ймовірність відмови на немолодому автомобілі, більш висока вартість ремонту.