Незважаючи на терміни проведення перших післявоєнних виборів, законодавча база повинна бути готова заздалегідь для забезпечення демократичного процесу.Про це розповіла голова партії "Слуга народу", народний депутат Олена Шуляк.За її словами, комітет з державного управління, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування презентував нове дослідження, яке оцінює ризики та можливості впровадження альтернативних форм голосування на післявоєнних виборах в Україні. Особлива увага у дослідженні приділяється можливості використання інтернет-голосування. Аналітика була підготовлена за підтримки Ради Європи.Шуляк розповіла, що згідно з дослідженням та рекомендаціями на основі європейського досвіду, є кілька альтернативних шляхів голосування, серед яких: Поштове голосування – вже застосовується в 19 країнах ЄС. Інтернет-голосування – використовується в таких країнах, як Франція та Естонія.Незважаючи на потенціал цих методів, рівень довіри до них в Україні залишається низьким. Лише 8% громадян готові підтримати поштове голосування, і ще менше підтримують інтернет-голосування. Крім того, для створення надійної системи електронного голосування необхідно вирішити кілька ключових питань: Як забезпечити таємність голосування і уникнути примусу? Як гарантувати надійну ідентифікацію виборця? Чи повинно інтернет-голосування здійснюватися лише через персональні комп’ютери, чи також через смартфони? Як створити безпечну державну цифрову інфраструктуру, захищену від маніпуляцій? Як залучити інвестиції в незалежні сервери та створення автономних органів підрахунку голосів?Вона розповіла, щоЕстонія, яка є одним з лідерів у використанні електронного голосування, демонструє, що для впровадження електронного голосування їй знадобилося 25 років, аби понад 50% виборців користувалися цією системою. Важливою складовою естонської системи є наявність ID-картки з електронним цифровим підписом, а також єдиний центр сертифікації.За її словами, в Україні існує значно більше центрів сертифікації та різних електронних підписів, що створює певні труднощі у забезпеченні уніфікації системи."Перші післявоєнні вибори мають мати абсолютну довіру до їхньої легітимності. Тому виклики щодо їх проведення потребують широкої громадської дискусії, інформаційної кампанії з роз’яснення, і, звісно ж, адаптації виборчого законодавства. Дякуємо міжнародним партнерам за активну роботу на цьому шляху", - наголосила вона.