Дата публікації Надбавка 5 667 грн до пенсії: хто в Україні має право на виплату
Опубліковано 14.11.26 06:42
Переглядів статті Надбавка 5 667 грн до пенсії: хто в Україні має право на виплату 39

Надбавка 5 667 грн до пенсії: хто в Україні має право на виплату

Поділитися цією новиною в Facebook Поділитися цією новиною в Twitter Поділитися цією новиною в Twitter
Надбавка 5 667 грн до пенсії: хто в Україні має право на виплату

Деяким українцям із 1 березня 2026 року виплачують пенсійну надбавку в розмірі 5 667,51 гривні на місяць. Йдеться не про доплату за вік чи тривалий страховий стаж, а про пенсію за особливі заслуги перед Україною.

Умови призначення виплати роз’яснив Пенсійний фонд України, повідомляє РБК-Украина.

Хто може отримати надбавку

Пенсію за особливі заслуги встановлюють відповідно до однойменного закону. Це саме надбавка до основної пенсії, яку людина вже отримує на підставі іншого законодавства.

Право на виплату, зокрема, мають борці за незалежність України у ХХ столітті. Обов’язкова умова — їхня реабілітація відповідно до законодавства про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму.

Йдеться про людей, яких незаконно переслідували з політичних або релігійних мотивів: позбавляли волі чи примусово поміщали до психіатричних закладів за рішеннями позасудових або інших репресивних органів.

Як змінюється розмір виплати

Сума надбавки залежить від категорії особливих заслуг і підтвердження відповідного статусу, а не від віку чи страхового стажу. Її розмір щороку переглядають із застосуванням коефіцієнта збільшення, тому надалі виплата може змінюватися.

Окремо пенсіонерам можуть збільшувати виплати за понаднормовий страховий стаж: за кожен повний рік понад 35 років для чоловіків і 30 років для жінок передбачена надбавка в розмірі 1%. Для пенсій, призначених до 1 жовтня 2011 року, пороги становлять 25 і 20 років відповідно.

Українці, які живуть за кордоном, також можуть самостійно докупити страховий стаж. Для цього потрібно укласти електронний договір із Пенсійним фондом України, а мінімальний внесок у 2026 році становить 1 902,34 гривні. Сплатити його можна онлайн карткою будь-якого банку. Раніше повідомлялося і про інші щомісячні виплати для українців.